Forum: Unknowingly signed a contract that had some content tactically hidden

Droit des contrats

[Retour au forum]

Unknowingly signed a contract that had some content tactically hidden

7 novembre 2019 19:00
Droit des contrats - VD Glazer92 (VD)

Myself and my wife were desperately looking for an accommodation and we came across a post put on a facebook page mentioning availability of apartments with some eye catching images. After contacting the poster via private message, he sent us the following link asking us to submit the form to get to know our requirements.

https://foncieredulac.ch/avis-de-recherche/

This form has 2 fields that mentions about having to pay to obtain the service but they have been presented in a way to tactically mislead the user to not see them.

In the field "Périodicité du rapport", unless we click on the options, it won't show the "soit 190.-/rapport hebdomadaire" part and even still it doesn't event have CHF before the number either.

In the section "Bon pour accord et validation du mandat" that totally looks like a normal text box, unless we scroll, none of the information regarding the way they outrageously charge are shown.

Unfortunately, I only noticed all this today and my wife had unknowingly signed this contract on 20th October. She received 2 documents from them up to this day with some housing information but they were either not meeting the requirements she mentioned in the form or did not seem credible. Now, after requesting cancellation, they are asking us to pay CHF 380.
Me and my wife both are students at EPFL and we are at a difficult situation having to bear this unexpected payment. We feel we have been deliberately deceived by them. Is there anything we can do for this?

Re: Unknowingly signed a contract that had some content tactically hidden

7 novembre 2019 20:23
Droit des contrats - VD Marcel Gottofrey (VD)

Bonsoir,

Vous avez bel et bien conclu un mandat avec cette société. Je viens de parcourir le lien Internet en question. Je pars de l'idée, qu'avant de confirmer/valider votre accord, vous n'avez pas lu entièrement les conditions générales qui mentionnent clairement, de manière univoque, à quoi vous vous engagez en cas de souscription.

Écrivez à cette société que vous renoncez à leurs services puisque vous n'avez pas les moyens de vous acquitter du montant de CHF 380.00. Mais il est probable voire certain que le créancier réclamera son dû par voie légale via une procédure de poursuite (OP).

Si vous n'êtes pas satisfait de ma réponse, je vous suggère de réitérer votre question sur JURINEO.

Désormais, soyez plus prudent avec les offres paraissant sur Internet...

Avec mes salutations les meilleures.

Marcel Gottofrey - je ne suis pas avocat

Vous rencontrez un problème similaire et avez besoin d'aide juridique? Le conseil juridique gratuit de JURINEO est là pour vous aider!

Note: Comme l'indiquent nos conditions générales, le contenu des messages publiès sur le forum de JURINEO n'engage que leurs auteurs.